Autá

Nemci predstavili 10 nových áut naraz, vrátane hybridu a kabria

"Nemecká automobilka Audi vstupuje do modelového roku 2017 zhurta. Predstavila dovedna desať verzií modelového radu A3, medzi ktorými sa nájde aj kabriolet a výkonný hybrid na elektrinu a plyn. "

Erik Stríž, 7. apríla 2016 13:00
Audi S3 Sedan (2017) Foto: Audi
Model A3 prešiel v posledných rokoch významnými inováciami a stal sa v portfóliu značky významným artiklom. Pôvodne neveľký hatchback so štyrmi prstencami na prednej maske sa razom premenil na sedan, kabriolet a najnovšie dokonca ponúka inovatívne pohony e-tron a g-tron.

Audi predstavilo dovedna až desať verzií modelu A3, už len ich zoznam vyzerá pôsobivo:
• A3
• A3 Sedan
• A3 Sportback
• A3 Cabriolet
• A3 Sportback e-tron
• A3 Sportback g-tron
• S3
• S3 Sedan
• S3 Sportback
• S3 Cabriolet

Audi A3 Sportback e-tron (2017) Foto: Audi
Automobilka patrí pod koncern Volkswagen a zdieľa s ním aj dôsledky nedávneho emisného škandálu. Niektoré zdroje tvrdia, že takmer polovica všetkých opýtaných považuje tento škandál za tak vážny, že bude mať veľmi negatívne dôsledky na komerčný úspech značiek patriacich pod Volkswagen. Aj napriek tomu alebo práve preto spúšťa ofenzívu modernizácií svojich automobilov a populárna A3 sa dočkala ako jedna z prvých, hneď po úplne novej Q2 a elektrických e-tron verziách modelov Q7, A6 a terénnom variante slávnej A4.

Modernejší a vizuálne atraktívnejší rad A3 ponúkne množstvo novej techniky, nové bezpečnostné asistencie, uplatnenie našiel virtuálny kokpit (nahradenie analógových ukazovateľov displejmi) a vylepšené vraj boli aj jazdné vlastnosti.

Vo svojom segmente A3 prináša ako prvá technológie adaptive cruise control (ACC) a Start&Stop pre udržiavanie v jazdnom pruhu, udržiavanie primeranej vzdialenosti od nasledujúceho vozidla a prípadné samočinné zabrzdenie. Funkcia je vhodná všade tam, kde sú časté dopravné zápchy, automobil skrátka dokáže kompenzovať prípadné vodičove nepozornosti.

Audi A3 (2017), interiér s príplatkovou technológiou Virtual Cockpit Foto: Audi

Interiér automobilu sa v príplatkovej verzii bude výraznejšie líšiť od prechádzajúceho ročníka vďaka virtuálnemu kokpitu. Virtuálny kokpit je niečo, čo si už teraz môžete kupiť v iných drahších modeloch a jeho ústredným konceptom je úplne nahradenie analógových ukazovateľov displejmi. Tieto displeje sú plne grafické, farebné a skvele čitateľné aj počas slnečného dňa. V závislosti od zvoleného jazdného režimu, aktívnej navigácie alebo spustenej inej funkcie sa grafika na displejoch mení, dokonca sa v prípade potreby môže indikátor aktuálnej rýchlosti presunúť do úzadia.

V štandardnej verzii vozidla však bude aj naďalej klasická prístrojová doska a centrálny displej napojený na multifunkčný systém Infotainment MMI.

Nové Audi A3 už nie je ten malý hatchback, za ktorý ho dodnes nechtiac považujeme. Vozidlo má dĺžku 4,24 metra a rázvor kolies 2,6 metra. Pod jeho prednou kapotou sa objaví hneď niekoľko motorov, záleží iba na výbere konkrétneho zákazníka.

Audi S3 Sedan (2017) Foto: Audi


Na výber bude mať z nasledovnej palety motorizácií, ktorých výkony budú v rozmedzí 81 kW (110 koní) až 140 kW (190 koní):
• 1.0 TFSI
• 1.4 TFSI COD
• 2.0 TFSI
• 2.0 TDI
• 1.6 TDI
• 2.0 TFSI
• e-tron 1.4 TFSI s elektromotorom a 8.8 kWh batériou
• g-tron 1.4 TFSI spaľujúci aj plyn

Ako to už býva, výkonnejší rad S3 bude vybavený rovnakými motormi, avšak s navýšeným výkonom a krútiacim momentom. Dvojlitrový motor 2.0 TFSI bude ponúkať výkon až 228 kW (310 koní) a jeho prevodovka S Tronic bude prenášať krútiaci moment skvelých 400 Nm.

Modely radu S3 od tých štandardných A3 spoznáte aj podľa toho, že budú vybavené športovými doplnkami na karosérii, prednej maske a výrazne športovejším interiérom.


Zdroj: tlačová správa Audi

ODPORÚČAME AJ:
Samojazdiace autá v Číne a elektrická formula bez pilota
TOP 5 veľkých rodinných áut: Ktoré je najlepšie?
Nová technika v autách chce predvídať správanie detí a kengúr
Nielen skútre, ale aj cestné motorky budú jazdiť na elektrinu
Auto namiesto CO2 z výfuku vypúšťa vodu, vraj je inováciou dekády

Komentáre