Autá

Najväčšie MINI sa zmenilo. Revolúcia príde asi až nabudúce

"Mini Contryman je jediný off-road od automobilky, ktorá nachádza spoločné korene s nemeckým BMW. Teraz sa Countryman dočkal inovácie. "

Erik Stríž, 22. apríla 2014 14:00
Mini Countryman 2015 Foto: Mini


Päť sedadiel, veľký batožinový priestor, masívna karoséria a priam spektakulárna predná maska. Tieto vlastnosti nie sú celkom typické pre portfólio vozidiel od Mini, avšak model Countryman vystihujú úplne presne. Countryman je skrátka iný, odlišný od zvyšku ponuky automobilky a dá sa povedať, že práve preto si získal pozitívny ohlas aj medzi ľuďmi, ktorým moderné motokáry veľa nehovoria.

Mini Countryman 2015 Foto: Mini

Vylepšené detaily


Mini Countryman s modelovým rokom 2015 je opäť predstaviteľom expresívneho dizajnu a s predchodcom nachádza viac podobností, než odlišností. Dizajnéri automobilky sú si vedomí skutočnosti, že zákazníci prejavujúci záujem o vozidlá Mini nie sú celkom konzervatívni, avšak náhle a zbytočné inovácie v dizajne by nemuseli prijať s nadšením. Na prvý pohľad si všimnete najmä novú mriežku chladiča, denné LED svietenie skombinované s hmlovkami do masívnych predných svetlometov a tiež nový dizajn kolies.

Preto je nový Countryman skôr o menších vylepšeniach, ktoré ho posúvajú o malý stupeň vyššie, o malý krok vpred.

Mini Countryman 2015 Foto: Mini

Najsilnejší bude opäť variant S


Nový Mini Countryman bude k dispozícii vo viacerých verziách, ktoré sa budú od seba odlišovať detailmi v karosérii a v interiéri a v mierne rozdielnej technickej výbave. V ponuke budú variácie One, Cooper S, John Cooper Works, Cooper SD a Cooper D. Všetky uvedené okrem variantu One Countryman budú k dispozícii s pohonom všetkých štyroch kolies.

Okrem vizáže Countrymana sa nemení jeho ponuka motorizácií, jedine model S dostane inovovaný 1,6-litrový motor s výkonom 190 koní a 240 Nm. Z pokoja na 100 km/h sa toto vozidlo dostane za sedem a pol sekundy.

Mini Countryman 2015 Foto: Mini

Interiér v znamení kruhu


V interiéri ide o staré dobré Mini, iba s trochu väčšími rozmermi. Zaujímavý je najmä centrálny panel na stredovej konzole. Aj naďalej má kruhové prevedenie, vo vnútri kruhu sa nachádza rozmerný farebný displej a po jeho obvode sa pohybuje ukazovateľ aktuálnej rýchlosti. Kruh ako ústredný motív je prítomný prakticky všade v interiéri, vďaka čomu má Mini svoje nezameniteľné čaro.

Výrobca zdôrazňuje, že vo významnej miere obmedzil vnikanie okolitého hluku do kabíny. Môžeme teda očakávať, že aj pri jazde nie celkom priaznivým terénom bude vo vnútri vozidla ticho.

Komentáre