Autá

BMW ukázalo nové X6M a X5M, sú silnejšie a modernejšie

"Výkonné SUV-čka s ráznym vzhľadom sa dočkali generačnej výmeny, novinky budú ešte viac pútať pozornosť vzhľadom, zvukom motora i jazdnými vlastnosťami. "

Erik Stríž, 31. októbra 2014 12:00
BMW X6M a X5M (2015) Foto: BMW


BMW X5M a BMW X6M sú tak trocha dvojičky. Zdá sa, že unifikácia interiérov značky BMW prešla aj do exteriéru vozidiel, a tak sa teraz máme možnosť stretnúť s dvomi automobilmi, ktoré na prvý pohľad nebude ľahké identifikovať. Až pohľad na profil a zadok vozidla prezradí, o ktorý model vlastne ide. X6M aj naďalej zachováva plynulo sa zvažujúcu strechu v štýle kupé, zatiaľ čo model X5M pokračuje v tradícii kratšieho a prudko zvažujúceho sa zadného okna.

BMW X5M a X6M môžeme považovať za dvojičky aj z pohľadu ich technického vybavenia. Sú nositeľmi rovnakých motorov, prevodoviek, majú rovnakú výbavu asistenčných systémov a dokonca aj interiér je na nerozoznanie.

BMW X6M a X5M (2015) Foto: BMW

575 koní a progresívny pohon xDrive


Nová generácia modelov X s prívlastkom M pracuje so známym 4,4-litrovým motorom M TwinPower Turbo. Podľa slov výrobcu ide o historicky najsilnejšiu pohonnú jednotku pre vozidlá s pohonom všetkých štyroch kolies, akú spoločnosť BMW doposiaľ vyrobila. Motor typu V8 ponúkne TwinScroll technológie, prekrížené výfukové potrubia, precízne priame vstrekovanie paliva (High Precision Direct Petrol Injection), systém ovládania ventilov Valvetronic a maximálny výkon 575 koní (423 kW) pri 6 000 až 6 500 otáčkach za minútu.

Aj napriek tomu, že je motor v porovnaní s ostatnými pohonnými jednotkami značky výkonnejší o štyri percentá, a úroveň krútiaceho momentu prevyšuje až o desať percent, dokáže spotrebovať menej paliva. Automobilka uvádza, že V8 M TwinPower Turbo spotrebuje priemerne iba 11,1 litrov na 100 kilometrov kombinovanej jazdy.

BMW X6M (dole) a X5M (hore) Foto: BMW

Obidva modely pritom zrýchlia z 0 na 100 km/h iba za 4,2 sekundy s využitím štandardnej 2-spojkovej 8-stupňovej prevodovky M Steptronic. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou tak boli pridané dva prevodové stupne.

Pohon všetkých štyroch kolies xDrive je zaujímavý nielen svojou schopnosťou aktívne sa prispôsobovať povrchu vozovky, ale najmä priam extrémnou schopnosťou distribúcie krútiaceho momentu na prednú či zadnú nápravu.

Ak si to situácia vyžaduje, až 100 percent sily krútiaceho momentu dokáže preniesť na prednú alebo zadnú nápravu. Z veľkého SUV sa tak razom stane prednokolka alebo zadnokolka.

BMW X6M a X5M (2015) Foto: BMW

Interiér ako v športovom kupé


BMW X6M a X5M sú stále predstaviteľmi veľkých SUV (alebo SAV a SAC) vozidiel, avšak dôraz na ich športový charakter prekonáva úžitkovú funkciu. V športovom duchu je preto ladený aj interiér vozidiel, pričom mnohé prvky v ňom sú nositeľmi emblému M.

"Interiér zaujme prístrojový panel M, kožený volant M s hliníkovými riadiacimi pádlami a rýchlostnou pákou M, ktorá funguje rovnako ako známa prevodovka M double clutch, elektricky nastaviteľné športové sedadlá M pre vodiča aj spolujazdca, opierka nohy v štýle M pre vodiča a voliteľný Head-Up displej, ktorý nad rámec štandardnej verzie disponuje aj špeciálnym M displejom s indikátorom prevodového stupňa, pásma otáčok a signalizáciou prevodových stupňov," uvádza oficiálna tlačová správa automobilky.

ODPORÚČAME AJ:
Budúca kráľovná limuzín z dielne Infiniti
Najbrutálnejšie SUV pre celebrity prežije aj apokalypsu
Porsche 964, legenda žijúca dodnes
Audi RS7 jazdí bez vodiča a na hranici fyzikálneho limitu
Dvadsať inšpiratívnych a luxusných interiérov, ktoré vám vyrazia dych

Komentáre