Autá

Nové Ferrari 488 zhodilo strechu, vietor do vlasov priveje až 661 koní

"Nové Ferrari 488 Spider spraví v peňaženkách ´horných desaťtisíc´ riadny prievan. Nepochybujeme však o tom, že úprava superšportu do variantu bez strechy bude úspechom. "

Erik Stríž, 4. augusta 2015 10:00
Ferrari 488 Spider (2015) Foto: Ferrari
Všetkým sa páčia automobily značky Ferrari, hoci väčšina z nás ani netuší, ako sa jednolivé modely volajú, a ako ich od seba rozpoznať. Možno, že ani mnohí majitelia týchto jedinečných športových vozidiel netušia, aké sú ostatné modely výrobcu, stačí im ten ich zaparkovaný v garáži.

Vedzte, že v portfóliu automobilky sa už nachádza model s názvom 488 GTB. Jeho modernizácia znamenala zhodenie strechy a zavedenie prívlastku Spider. Ním sa už tradične označujú drahšie automobily so skladateľnou strechou.

Ferrari 488 Spider (2015) Foto: Ferrari
Podľa názorov odborníkov bude nové Ferrari prakticky bez väčších zmien, jedine zmena konštrukcie strechy si vyžiadala mierne úpravy. Strecha v superšporte je kompletne automatizovaná a jej zloženie trvá iba 14 sekúnd. Je to málo a celý proces skladania je možné spustiť aj počas jazdy.

Je len potrebné dávať si pozor na vlastnú nohu položenú na akceleračnom pedáli, pretože automobil bez problémov vyštartuje z nuly na stovku len za tri sekundy. Dvojicu pasažierov tak zatlačí do sedadiel ohromnou silou, ktorá by bez problémov strhla aj samotnú strechu, ak by ešte nebola celkom zložená.

Ferrari 488 Spider (2015) Foto: Ferrari
Výrobca na streche ušetril prekvapivo vysoký počet kilogramov. V porovnaní s tradičnou plátenou strechou je dokonca o celých 25 kilogramov ľahšia, čo je priam nepochopiteľné. Ferrari za tento pôsobivý údaj vďačí najmä horčíku a až jedenástim rôznym zliatinám hliníka. Napriek svojej nízkej hmotnosti je strecha odolná, pevná a trvácna.

Hliník a horčík sa podpísali aj pod technické vylepšenie iných partií automobilu, napríklad hliníkový rám karosérie sa zaslúžil až o 23-percentný nárast jej tuhosti.


Zdroj: youtube.com

Ferrari 488 Spider má motor uložený v strede, bližšie k zadnej náprave. Motor typu V8 je prepĺňaný dvoma turbami a je schopný vyvinúť krútiaci moment až 760 Nm. Maximálny výkon tohto osemvalcového krásavca je až 661 konských síl a objem jeho valcov je pôsobivých 3,9 litra.



ODPORÚČAME AJ:
Automobilka za príplatok nahradí jedno sedadlo stolíkom
Krajší Passat s elektrickým pohonom, to je nové C Coupé
Luxusné japonské SUV-čko má hranaté všetko, aj blatníky kolies
Za týmto autom sa otočí každý, kto ho stihne zaregistrovať
Najluxusnejšie kombi si vyžiada iba 1,6 litra nafty na 100 kilometrov

Komentáre