Autá

Terénny invalidný vozík sprístupňuje adrenalín telesne postihnutým

"Aj užívatelia invalidných vozíkov môžu mať záujem o jazdu náročným terénom. Keď nie pre potrebu, tak s cieľom trocha si zvýšiť úroveň adrenalínu v tele. "

Erik Stríž, 26. augusta 2014 14:00
Terénny invalidný vozík HexHog Foto: HexHog


My, ktorí máme to šťastie užívať si zdravie a pohyb po vlastných nohách, nemusíme celkom rozumieť ľuďom, ktorí takéto šťastie nemajú. Nemožnosť chodiť a bežať je zásadné životné obmedzenie, v dnešnej dobe však nemusí byť tak fatálne. Dokonca aj ľudia s takýmto zdravotným hendikepom môžu mať potrebu užiť si trocha zábavy, adrenalínu alebo iného menšieho dobrodružstva. A práve pre nich by mal byť určený tento šesťkolesový invalidný vozík.

Bežné invalidné vozíky, aj elektrické, sú zvyčajne vybavené dvojicou väčších kolies a dvomi ďalšími menšími, tie sú umiestnené v prednej časti vozíka. Vozík HexHog ich obsahuje celkovo šesť a všetky s rovnakým priemerom. Ich charakter však nie je ten, ktorý poznáme z bežných vozíkov, toto je skutočné terénne vozidlo. Akurát, že nemá kokpit a namiesto volantu má joystick.

Terénny invalidný vozík HexHog Foto: HexHog

Sedadlá ako v Porsche


Vzhľad vozíka (alebo skôr vozidla) je sám o sebe autentickým off-roadom s kompaktnými rozmermi. Veľmi je zaujímavý predovšetkým elektricky posúvateľným sedadlom, ktoré je v nástupnej polohe čo najbližšie k prednej časti vozidla a v režime jazdy sa zasa posunie bližšie k jeho ťažisku.



Pocit väčšej bezpečnosti, ale aj praktický prínos k jej zvyšovaniu, majú aj 4-bodové bezpečnostné pásy. Dokonca aj samotné sedadlo pripomína tie, ktoré nachádzame v športových automobiloch.

Terénny invalidný vozík HexHog Foto: HexHog

Jazda terénom skoro ako na Jeepe


Maximálna rýchlosť tohto elektrického terénneho vozidla pre veľmi špecifických zákazníkov je asi 14 kilometrov za hodinu.

To platí pre rovnomerný a stabilný povrch, vozík však dokáže prekonať aj náročnejší terén. Poradí si s pieskom, snehom, blatom, trávou i štrkom. Dokonca nemá žiadny problém ani vtedy, keď ho “vodič” preženie v plytkej vode. Veľmi zaujímavý je pohľad na vozík jazdiaci po kopcovitom teréne. Vtedy je zreteľné rozdelenie náprav a ich schopnosť kríženia.

Pohyb v komplikovanom teréne je možný vďaka progresívnemu pohonu všetkých šiestich kolies, ale aj váha vozidla 275 kilogramov.

Terénny invalidný vozík HexHog Foto: HexHog

Dve hodinky nabíjania na dve desiatky kilometrov


Vozík HexHog je poháňaný batériou, takže je jeho prevádzka relatívne úsporná. Jediné, čo jeho majiteľ musí pravidelne dopĺňať, je batéria.

Na jedno nabitie 36 voltovej lítium-iónovej batérie dokáže HexHog prejsť niečo vyše 19 kilometrov, čo je veľmi slušná vzdialenosť. Jedno nabitie pritom trvá iba dve hodiny.

ĎALŠIE ČLÁNKY


Fiat 500L padol do rúk surferom, takto do dopadlo
Mercedes S-Guard neprepustí ani náboje z automatických zbraní
Dan Bilzerian a jeho autá: Inšpirácia alebo demotivácia?
Porsche Cayenne dospel, bude jazdiť aj na baterky
Jaguar F-Type pre Tour de France
Jaguar XE osloví najmä mladých podnikateľov
"Pripravovaný Jaguar XE bude napriek svojmu hierarchicky

Komentáre