Technológie

Facebook umožní bezpečné darovanie peňazí na charitu

"Plánovaná nová funkcia Facebooku by mohla uľahčiť získavanie finančných prostriedkov charitatívnym projektom. Používateľ by ich mohol podporiť stlačením jediného tlačidla. "

Erik Stríž, 27. novembra 2015 12:00
Facebook, nová funkcia darovania Foto: Facebook
Sociálne siete sú dnes silnými nástrojmi pre šírenie akéhokoľvek typu obsahu. A hoci sa Facebook často používa aj na šírenie hoaxov, zavádzajúcich článkov a konšpiračných teórií, stále na ňom prevládajú skôr hodnotné informácie a zaujímavosti. Jedným z lepších spôsobov využitia potenciálu sociálnych sietí je šírenie informácií o charitatívnych zbierkach a vôbec propagácia aktivít, ktorých úlohou je pomáhať ľuďom alebo robiť aspoň dobré veci.

V posledných mesiacoch sa však stalo hneď niekoľkokrát, že sa Facebookom začali šíriť falošné charitatívne projekty alebo ľudia zdieľali statusy s číslom bankového účtu, na ktoré sa dali poslať finančné prostriedky. Paradoxne sa našlo viacero ľudí, ktorí sa rozhodli podporiť mladú mamičku alebo choré dieťa aspoň malou čiastkou a neskôr vyšlo najavo, že táto zbierka bola nielen nelegálna, ale dokonca falošná. Takéto prípady celkom prirodzene spôsobujú v ľuďoch nedôveru a tí potom váhajú, či vôbec prispieť na dobrú vec.

Práve pre toto vo svete (a na Slovensku tiež) existujú kontrolné mechanizmy, ktoré takéto verejné zbierky regulujú. Vo všeobecnosti by sa dalo tvrdiť, že každá zbierka registrovaná na Ministerstve vnútra SR je v poriadku a nie je dôvod na pochybnosti o jej korektnosti.

Výrazný krok k efektívnejšiemu vyberaniu finančných darov a k transparentnosti verejných zbierok chce spraviť aj samotný Facebook. Ten plánuje takú funkciu, ktorá by používateľom umožnila niekoľkými kliknutiami darovať registrovanému projektu alebo organizácii určité finančné čiastky.


Zdroj: Introducing New Tools for Nonprofits (vimeo.com)

Aby bolo možné venovať svoje peniaze na dobrú vec, bude si musieť používateľ najprv do svojho súkromného profilu zadať číslo svojej kreditnej alebo debetnej karty, ktorou bežne platí v obchodoch alebo vyberá peniaze z bankomatu. Tento proces je už dnes na Facebooku veľmi dobre zabezpečený a okrem jednotlivcov ho využívajú aj veľké firmy, keď si na sociálnej sieti platia reklamy.

V prípade, že by chcel používateľ prispieť iba jedenkrát, bude mať možnosť zaplatiť čiastku jednorazovo bez ukladania údajov o svojej platobnej karte.

Facebook plánuje novú funkciu uviesť do celého sveta až v priebehu budúceho roka. Už teraz ale prebieha jej testovanie s 37 partnerskými charitatívnymi organizáciami v Spojených štátoch. Dôležité je podotknúť, že samotný Facebook z týchto transakcií nebude mať žiadny profit, plná čiastka od darcu príde priamo na účet charitatívnej organizácie.

Zdroj: Facebook.com


ODPORÚČAME AJ:
Koľko priateľov na Facebooku je veľa a koľko málo?
Pätina tínedžerov nevie obmedziť využívanie internetu, tvrdí výskum
Čo môžu študenti a učitelia získať od Microsoftu zdarma
Počet online útokov stúpa, častým terčom sú banky
Študenti v Bratislave dostali centrum plné modernej techniky

Komentáre